יום רביעי, 29 באפריל 2009

עצות להתמודדות עם בוס קשוח

אחריות המנהל היא ליצור את התנאים הטובים לעובדים, לעמידה במשימותיהם, ויצא הארגון כולו נשכר. (צבי ברק)

כמעט כל אדם במהלך חייו נתקל בתופעה הזאת של בוס קשוח שפשוט ממרר את החיים והופך את העבודה לבלתי נסבלת.
במקרים קשים, חלקם אף יתנהגו בצורה משפילה ומזלזלת בעובדים וחלקם אף לא יהיו מרוצים לעולם ותמיד יטענו כי היה ניתן לעשות דבר כזה או אחר בצורה טובה יותר. הם אינם מבינים שלעיתים עובד זקוק למילה טובה ולפידבק חיובי על עבודותו. הרי מחקרים רבים בעבר הוכיחו כי עובדים ממורמרים וחסרי מוטיבציה פשוט עובדים פחות טוב.

אם גם את/ה נתקלת בבוס שכזה העצות הבאות בשבילך:

התמודדות עם יחס משפיל ומזלזל - רוב הבוסים המתנהגים בצורה שכזו אינם מודעים בכלל לעובדה שהם נתפסים כך. הם מבחינתם רוצים שהעבודה תתבצע במהירות ובצורה הטובה ביותר והם אינם שמים לב שהתנהגותם פוגעת בעובד. הפתרון הוא פשוט - יש לקבוע עם הבוס פגישה מסודרת בזמן שנוח לו ופשוט לפתוח את הקלפים ולומר לו שהתנהגותו מעליבה ומשפילה ואף מפריעה לכם לעבוד בצורה טובה. במקרים רבים הבוס יתפלא שכך אתם חושבים וקיים סיכוי טוב שהבעיה תיפתר.

התמודדות עם תלונות לגבי אופן ביצוע העבודה - תן לבוס שלך לעשות את ההחלטות.נניח שנתקלת בבעיה ועומדות בפניך מספר אפשרויות, הדרך הכי טובה היא לפנות לבוס ולהציג בפניו את האפשרויות על מנת שהוא יחליט. נכון שתמיד קיים החשש שהבוס יכעס אף יותר אם תבקש עצה לכל דבר קטן, לכן רצוי שהדבר ייעשה במקרים מסויימים בלבד ועל פי נסיון העבר שלכם עם הבוס באותם מקרים מסויימים. במידה והבוס כועס כי אתם פונים אליו פעמים רבות מדי כדי שיעזור לכם לקבל החלטות פשוט הזכירו לו כי בפעמים קודמות הוא כעס ולכן החלטתם להיוועץ בו. רוב הסיכויים שבפעמים הבאות שתחליטו החלטות בעצמכם יעדיף הבוס לא להיות קשוחים איתכם יתר על המידה על מנת שתפנו אליו פחות בפעמים הבאות.

התמודדות עם אי שביעות רצון מעבודתכם - במידה והבוס מתלונן כי עשיתם דבר מה בצורה לא טובה פשוט תתנצלו ותאמרו שלא תחזרו על הטעות. אל תנסו להסביר ולהיכנס לויכוח שמימלא לא תצאו ממנו בצורה טובה. ככל שתתעקשו כך הבוס עלול לכעוס יותר ואף לצעוק.

התמודדות עם אי תשלום עבור שעות נוספות - הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצב זה הינה בראש ובראשונה לתעד בעצמכם את שעות העבודה שעבדתם ובמידה ואתם מחתימים כרטיס יש לשמור עותק על מנת שתוכלו להוכיח כי אכן עבדתם שעות נוספות. במידה ולא קיבלתם תשלום יש לפנות בכתב לבוס ולדרוש את שכרכם. במידה והבוס מסרב ניתן לפנות לבית דין לעבודה ולהיוועץ בעורך דין.

עצה לסיום: אם כל הנסיונות להסתדר עם הבוס כשלו ובמקום עבודתכם קיים בוס בדרג גבוה יותר מהבוס הישיר שלכם תמיד תוכלו לפנות אליו ורצוי בכתב. אך זכרו, לעיתים דבר שכזה עלול להתפס על ידי הבוס הישיר שלכם כהלשנה ואף להביא להתנכלות רבה יותר מצדו ולכן עדיף לשוחח עמו תחילה לפני שפונים לדרג בכיר יותר. במידה והעצות לא עזרו והסבל בעבודה הוא רב אולי כדאי לשקול להחליף את מקום העבודה למרות הפחד משינוי שקיים אצל רובנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה